Millennials jeb tūkstošgades paaudze kā jau jebkura paaudze nāk ar savu unikalitāti. Mileniāļu vērtību ir veidojusi tehnoloģiju attīstība un dažādi ģeopolitiskie notikumi. Bet kādas tieši ir mileniāļu stiprās puses, un kā tās vislabāk izmantot, lai sasniegtu savus mērķus? Vairāki sabiedrībā pazīstami mileniāļi sadarbībā ar bankas Citadele meitas uzņēmumu – CBL Asset Management, sniedz savu skatījumu un padomus paaudzes stipro pušu efektīvai izmantošanai.
Spēja pielāgoties
Pastāv pieņēmums, ka mileniāļiem patīk bieži mainīt darba mvietu. Vecākās paaudzes to skaidrotu ar neziņu un neizlēmību, taču patiesībā spēja mainīt darbavietu un neilgā periodā iejusties jaunajā darbavietā ir mileniāļu stiprā puse. Elastīgums un spēja ātri mācīties un apgūt jaunas zināšanas un prasmes ir ļoti svarīgas spējas uzņēmumiem, kuru bizness balstīts uz mainīgumu, piemēram, jaunuzņēmumiem jeb Startup uzņēmumiem, kā arī uzņēmumiem, kas strauji ievieš dažādus jaunus risinājumus un pakalpojumus. Arī mileniāļu prasme strādāt gandrīz no jebkuras vietas un jebkurā diennakts laikā ir viņu stiprā puse. Grāmatžurnāla Benji Knewman izdevēja un redaktore Agnese Kleina stāsta, ka strādāšanai ārpus biroja ir daudzi plusi, bet tas prasa arī lielu pašdisciplīnu un katram nepieciešams sekot līdzi, kur paiet laiks. Agnese iesaka izmantot stundu uzskaites sistēmu, lai izvairītos no neproduktīvi pavadīta laika, – tādas pašlaik ir pieejamas neskaitāmu aplikāciju veidā.
Tehnoloģijas
Milennials paaudze ir uzaugusi ar jaunajām tehnoloģijām, tāpēc šīs paaudzes pārstāvju stiprā puse ir spēja saprast jaunās tehnoloģijas un izmantot tās savā labā. Piemēram, lai padarītu darbu ātrāk un atvieglotu ikdienas uzdevumus. Katru mēnesi rodas jauni pakalpojumi un aplikācijas, kas ir domātas tieši šai paaudzei. Lai atvieglotu personīgo finanšu pārvaldību, interneta vietne Kittysplit un tai līdzīgas palīdz sadalīt, piemēram, vairāku cilvēku kopīgā ceļojuma izmaksas, lai nebūtu pašiem jārēķina. Šobrīd pieejamās bankas aplikācijas dod iespēju pašam uzstādīt savu maksājumu karšu drošības režīmus – ieslēgt vai izslēgt pirkumus internetā, skaidras naudas izņemšanas iespēju, uzstatīt, vai ar karti iespējams norēķināties Baltijā, Eiropā vai visā pasaulē, iespēju bloķēt karti uz laiku, kā arī apstiprināt maksājumus ar pieskārienu (Touch ID) vai sejas atpazīšanu (Face ID).
Arī grupas Dziļi violets mūziķis Nauris Brikmanis atzīst, ka bez vairākām aplikācijām nevarētu iedomāties pašreizējo ikdienu. Nauris iesaka vismaz reizi mēnesī pasekot līdzi jaunajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem, jo tie radīti tieši millennials vajadzībām un palīdzēs atvieglot gan darba, gan ikdienas gaitas.
Domājot par to, kā atvieglot millennials paaudzes ikdienas gaitas, rodas arī jauni pakalpojumi. Piemēram, jauna pieeja ilgtermiņa uzkrājumiem, kad atšķirībā no iepriekšējās kārtības cilvēkam pašam nav jāseko līdzi, kādu pensiju plānu konkrētā dzīves posmā vajadzētu izvēlēties. Pensiju 2. līmeņa plāna Millennials ieguldījumu stratēģija mainās līdzi plāna dalībnieku vecuma izmaiņām – no augstāka ienesīguma un riska ieguldījumu stratēģijas uz konservatīvāku.
Vēlme attīstīties
Viena no lielākajām mileniāļu priekšrocībām ir vēlme un spēja mācīties, iegūt jaunas zināšanas un attīstīt sevi. Mārketinga un darba devēja tēla konsultante Zane Čulkstēna iesaka izmantot šo īpašību gudri un sākt ar savu stipro pušu noskaidrošanu. Var sākt pavisam vienkārši, uzdodot sev pāris jautājumus – par ko man visbiežāk prasa padomu? Kādu pienesumu es dodu sapulcēs un prāta vētrās? Kāda ir mana loma komandā? Vai es pabeidzu iesāktos projektus? Kā es panāku, ka citi iedegas par manām idejām? Kad stiprās puses ir identificētas, noteikti ir jāiegulda to attīstīšanā. Pēc tam jau var domāt par plānotu stipro pušu izmantošanu darbā savas karjeras attīstīšanā.
Attapīgums
Mileniāļi ir pieraduši pie informācijas pārsātinājuma – atbildes uz jautājumiem šai paaudzei parasti ir tikai pāris peles klikšķu attālumā. CBL Asset Management valdes priekšsēdētājs un mileniālis Kārlis Purgailis stāsta, ka millennials paaudzei kaut ko nezināt nav problēma, jo vajadzīgas tikai piecas minūtes, lai informāciju atrastu. Šis attapīgums un problēmu risinātāja spējas mileniāļus izceļ citu paaudžu vidū. Marija Ručevska, TechiChill valdes locekle, norāda, ka nekad iepriekš nav bijis tik svarīgi strādāt pie problēmu risinājumu meklēšanas un tieši millennials paaudze ir spējīga rast inovatīvus un efektīvus risinājumus. Tomēr Marija Latvijas mileniāļiem iesaka būt uzņēmīgākiem un pašiem virzīt savu biznesu, jo šīs paaudzes pārstāvji Latvijā vēl nav līdz galam izpratuši savu potenciālu un iespējamo pienesumu.
Augstāka produktivitāte
Millennials bieži tiek saukti par slinkiem un tādiem, kas nevēlas strādāt, bet patiesībā ir tieši otrādi. Ja mileniālim viņa darītais darbs šķiet jēgpilns, tad produktivitāte būs daudz augstāka nekā iepriekšējām paaudzēm. Zane Čulkstēna iesaka atrast savu īsto vietu un dot savu enerģiju uzņēmumam, kuram pats mileniālis tic. Tad nebūs problēmu ar nevēlēšanos iet uz darbu.